W polskiej branży eventowej 62% firm ma kłopoty finansowe

Branża eventowa odpowiada za 1,5 proc. polskiego PKB, jednak jej obecna sytuacja jest kiepska – ponad 62 proc. działalności znajduje się w słabej lub złej kondycji finansowej, jak wynika z najnowszej analizy KRS. Jeszcze gorzej wygląda sytuacja branży fitness, w której mniejsze lub większe problemy finansowe ma niemal 80 proc. firm. Z analizą tego, jak… Czytaj dalej W polskiej branży eventowej 62% firm ma kłopoty finansowe

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: e-comerce

Rynek zoologiczny przenosi się do e-commerce

Stacjonarne sklepy zoologiczne wciąż przyciągają klientów, którzy chcą obejrzeć towar i zasięgnąć rady sprzedawcy. Jednak to w sieci rozgorzał bój o portfele właścicieli milionów psów i kotów w Polsce. Niższe ceny, szeroki asortyment, ale również zaangażowanie klienta poprzez edukację i programy lojalnościowe spowodowały, że to e-commerce jest uważany za przyszłość branży pets.

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: e-comerce

Sklepów internetowych najszybciej przybywa na Podlasiu

Według danych z KRS polski rynek eCommerce najbardziej dynamicznie rozwijał się wcale nie w czasie pandemii, ale w 2019 r. – liczba zarejestrowanych sklepów internetowych wzrosła wtedy o 26,5 proc. Obecnie najszybciej przybywa ich w województwie podlaskim – na koniec września było ich o 22 proc. więcej niż w grudniu 2020 r. Jednak tempo rozwoju… Czytaj dalej Sklepów internetowych najszybciej przybywa na Podlasiu

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: e-comerce

Jak Polacy radzą sobie z kryzysem?

Rok 2022 przyniósł ze sobą wiele trudności, m.in. spowodowanych stale rosnącymi cenami. Wydając tyle samo, co w ubiegłym roku, do sklepowego koszyka trafia o wiele mniej produktów. Jakie są sposoby na walkę z obecnym kryzysem?

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: e-comerce

Niemal ⅓ Polaków uważa, że zakupy przez Internet nie są bezpieczne

Aż 86 proc. kupujących online sprawdza opinie o sklepie, zanim dokona w nim zakupu, a już 91 proc. zwraca uwagę na bezpieczeństwo płatności internetowych, jak wynika z nowego raportu Advox Studio na temat zwyczajów e-zakupowych Polaków.  Widać, że nie ufamy sprzedającym – tylko 39,5 proc. wyraża zgodę na profilowanie, czyli zbieranie danych na podstawie ich zachowań w… Czytaj dalej Niemal ⅓ Polaków uważa, że zakupy przez Internet nie są bezpieczne

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: e-comerce

Dyrektywa Omnibus – nowa rzeczywistość dla eCommerce. Komentarz ekspercki

Sklepy internetowe mają czas do 28 maja, by dostosować się do wymagań unijnej dyrektywy Omnibus, rozszerzającej ochronę praw konsumentów. Nowe przepisy mają zapobiegać m.in. nieuczciwemu zawyżaniu cen przed wprowadzeniem obniżek czy publikowaniu fałszywych opinii na temat produktów. Dostosowanie działania sklepu do tych regulacji może jednak stanowić problem dla eCommerce’ów, zwłaszcza w zakresie obowiązku informowania o… Czytaj dalej Dyrektywa Omnibus – nowa rzeczywistość dla eCommerce. Komentarz ekspercki

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: e-comerce

Grecja i Bułgaria – wakacyjne kierunki sprzedaży w e-commerce

Kontynent europejski to wiele rynków, często bardzo zróżnicowanych. Widać to także w szybko rosnącym sektorze e-commerce. Czym charakteryzują się poszczególne e-rynki? Jakie różnice są na nich widoczne? Na co warto zwrócić uwagę wchodząc na dany rynek? Jest okres wakacji – przyjrzyjmy się zatem specyfice e-commerce w Grecji i Bułgarii – często wybieranym przez Polaków kierunkom… Czytaj dalej Grecja i Bułgaria – wakacyjne kierunki sprzedaży w e-commerce

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: e-comerce

Jedna czwarta wszystkich zakupów w e-commerce jest odsyłana z powrotem

W 2021 roku wartość rynku e-commerce ma osiągnąć około 2,7 biliona dolarów, z tempem wzrostu wynoszącym około 6,3 proc. rocznie. W związku z tym wielu przedsiębiorców chce działać w tej branży. Wszystko wskazuje również na to, że przyszłość będzie online, dlatego warto rozważyć założenie własnej działalności zajmującej się handlem elektronicznym.

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: e-comerce

Rynek sprzedaży online w Polsce to już ćwierć miliona firm

W ciągu ostatnich pięciu lat 178 tys. firm dodało do swojej głównej działalności kod branżowy oznaczający sprzedaż w Internecie, jak wynika z analizy KRS. Aż 70 proc. tej liczby przypada na rok 2021. Firm, które od początku sprzedaż przez Internet miały zarejestrowaną jako główną działalność, jest obecnie 52,6 tys., jednak ponad połowa z nich znajduje… Czytaj dalej Rynek sprzedaży online w Polsce to już ćwierć miliona firm

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: e-comerce

W Polsce przybywa blisko 350 sklepów internetowych miesięcznie. Nowe dane KRS

W Polsce jest obecnie zarejestrowanych ponad 54 tys. e-sklepów, a liczba ta od lat rośnie – średnio o niemal 350 miesięcznie. Jednak aż ⅕ z tych podmiotów jest w bardzo złej sytuacji finansowej, a sytuację tylko 8 proc. można określić jako bardzo dobrą. W sumie ponad 250 tys. zarejestrowanych w Polsce firm prowadzi sprzedaż przez… Czytaj dalej W Polsce przybywa blisko 350 sklepów internetowych miesięcznie. Nowe dane KRS

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: e-comerce